Auto - ubezpieczenie samochodu OC i AC

Więcej kierowców wie czym grozi jazda bez OC

2015-02-03 10:31:14
Aż o połowę wzrosła liczba polskich kierowców, którzy mają świadomość tego kto ponosi odpowiedzialność za wypadek spowodowany pojazdem bez OC - to efekt kampanii informacyjnej uświadamiającej Polakom konsekwencje jazdy bez tej obowiązkowej polisy. Akcja przeprowadzona została przez Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny we współpracy z partnerami: wszystkim instytucjami rynku ubezpieczeniowego oraz kilkunastoma ubezpieczycielami*. - Udało nam się ograniczyć liczbę kierowców, nieświadomych konsekwencji jazdy bez OC – mówi Sława Cwalińska Weychert, wiceprezes UFG. – Chcieliśmy zbudować wspólnotę czyli grupę – zarówno wśród kierowców, jak i ubezpieczycieli - zainteresowanych problemem braku OC. I powiodło się to. Przeprowadzona w żartobliwej formie kampania, uświadomiła znacznej grupie Polaków, że zanim usiądą za kierownicą cudzego pojazdu zawsze powinni zapytać właściciela, czy ma aktualne OC – wyjaśnia.

W czerwcu – czyli tuż przed startem akcji informacyjnej - Polacy zapytani zostali ** kto ponosi konsekwencje finansowe wypadku spowodowanego przez osobę prowadzącą pojazd bez ważnej polisy OC. Zaledwie 20 procent badanych kierowców wskazywało wtedy poprawną odpowiedź. Natomiast w powtórnym badaniu - przeprowadzonym po zakończeniu kampanii informacyjnej – odsetek prawidłowych odpowiedzi wzrósł o ponad 10 pkt procentowych. Oznacza to, że już ponad 30 procent właścicieli i użytkowników pojazdów ma świadomości, że ponoszą finansową odpowiedzialność za szkody spowodowane nieubezpieczonym autem, motocyklem, motorowerem, ciągnikiem, quadem etc., nawet jeżeli pojazd którym kierowali - do nich nie należał. Największy wzrost liczby kierowców świadomych rzeczywistych konsekwencji jazdy bez OC nastąpił w grupach docelowych: osób w wieku do 29 lat – skok o 20 pkt procentowych - do 34 proc. badanych oraz w grupie rolników – wzrost z 15 do 37 proc.


Głównym elementem kampanii informacyjnej, był spot filmowy „Związek na który nie jesteś gotowy". W odsłonie internetowej, która wystartowała w czerwcu tego roku, spot obejrzało - łącznie ponad 270 tys. osób. W drugim etapie kampanii spot wyświetlany był w kinach w całej Polsce. W ciągu tygodnia emisji film obejrzało 363,5 tys. dorosłych widzów. Łączna oglądalność spotów, w ciągu czterech miesięcy, sięga więc 650 tysięcy osób.

Żródło: UFG

Aktualnosci